Trobar una oficina que s’encaixi amb les nostres necessitats i motivacions no només recau en els metres quadrats. Per a una empresa, obrir un nou espai o canviar-li implica valorar la ubicació, els serveis, la privacitat, la imatge que es vol transmetre i, sobretot, si aquella oficina podrà continuar responent a les necessitats del negoci amb el pas del temps.
I és que una persona que treballa pel seu compte no necessita el mateix que un equip format per deu professionals, o que una empresa que rep clients habitualment o una companyia que busca una ubicació per establir una delegació.
En el SC Trade Center, amb centres a Sant Cugat i Rubí, hi conviuen diferents fórmules de treball, des de coworking fins a oficines privades, amb l’objectiu que cada professional o empresa pugui trobar l’opció més adequada per desenvolupar la seva activitat, sigui el sector que sigui.
Com són les oficines del SC Trade Center?
Una de les principals diferències respecte a llogar una oficina convencional és que l’espai de treball forma part d’un entorn empresarial amb serveis i infraestructures compartides.
Les oficines privades del SC Trade Center estan equipades i permeten treballar amb privacitat, però al mateix temps donen accés a serveis i zones comunes del propi centre. La proposta actual inclou connexió a internet, espais compartits com el hall, la terrassa exterior, la cafeteria, entre d’altres, i ofereix servei de recepció de correspondència i paqueteria, la gestió de trucades i visites, a més d’un ampli ventall d’accés a sales de reunions i altres serveis. El Trade dona accés als seus clients 24 hores, set dies a la setmana en les modalitats d’oficina privada. Això permet que l’empresa no hagi de començar necessàriament de zero cada vegada que necessita un espai professional.
Una oficina que no s’acaba a la porta del despatx
Durant una jornada poden sorgir necessitats molt diferents. Al matí la necessitat pot ser el de treballar amb concentració. Més tard pot arribar un client i la necessita es trasllada a tenir una sala on fer una reunió. Mentrestant, la recepció pot rebre correspondència o paqueteria. I potser al final del dia la necessitat és la d’un espai diferent per trobar-te amb part de l’equip. Per això, a l’hora d’escollir una oficina, és interessant mirar també què hi ha fora del mateix despatx.
En aquest sentit, cal destacar que el SC Trade Center disposa de sales de reunions i d’espais per a esdeveniments, a més de les zones de treball i tot tipus de serveis associats al centre i a l’activitat empresarial. Una combinació que permet donar resposta a diferents situacions sense que cada empresa hagi de disposar permanentment de tots aquests espais dins de la seva pròpia oficina.
Per a quin tipus de negoci pot ser útil?
No hi ha un únic perfil d’empresa per al qual tingui sentit treballar i operar des d’un centre de negocis. Autònoms i professionals independents poden trobar-hi una alternativa quan necessiten separar l’activitat professional de casa i disposar d’un entorn on concentrar-se o rebre clients. Per a start-ups i petites empreses, per les quals la flexibilitat és especialment important. Un negoci que avui té un equip reduït pot tenir necessitats diferents al cap d’uns mesos, i assumir des del principi una oficina convencional i sobredimensionada no sempre és la millor opció.
També acostuma a encaixar amb aquelles empreses ja consolidades i amb equips més grans que busquen un espai privat, però que volen tenir a l’abast serveis complementaris, sales o espais comuns i una bona ubicació.
I encara hi ha un quart cas, les empreses que volen establir una delegació o una nova ubicació sense haver de construir tota la infraestructura operativa des de zero. La mateixa experiència del SC Trade Center fa que també albergui empreses de diferents dimensions i sectors, des de companyies petites, fins a delegacions d’empreses nacionals i internacionals.
La flexibilitat també importa quan el negoci canvia
Una oficina que funciona avui no necessàriament serà l’adequada d’aquí a dos anys. Pot créixer l’equip, pot canviar la manera de treballar, potser es necessiten més reunions presencials o, al contrari, una part de la plantilla passa a treballar en remot.
Aquest és un dels motius pels quals la flexibilitat s’ha convertit en un criteri important a l’hora
d’escollir un espai professional. Per aquest motiu i amb la idea d’adaptar-se al màxim a cada necessitat empresarial, el SC Trade Center treballa amb fórmules flexibles i diferents opcions d’espais de treball, per cobrir tot el ventall de necessitats i moments empresarials.
Sant Cugat i Rubí, dos entorns empresarials
La ubicació també condiciona el dia a dia d’una empresa, els desplaçaments de l’equip, l’arribada de clients i de proveïdors o la connexió amb altres punts del territori. En aquesta direcció, el SC Trade Center disposa de centres a Sant Cugat del Vallès i Rubí, dos pols empresarials integrats en un dels entorns econòmics catalans més potents. Un territori que destaca per la gran activitat empresarial, la connexió amb el Vallès, l’àrea metropolitana de Barcelona, el port i l’aeroport.
Una oficina adaptada al negoci, i no al revés
La pregunta, per tant, no és només quants metres quadrats necessita una empresa. Cal preguntar-se com treballa l’equip, quantes persones hi haurà habitualment, amb quina freqüència es reben visites, si es necessiten sales de reunions, espais per a fer esdeveniments i formacions, quins serveis poden simplificar la gestió diària i com pot evolucionar el negoci.
A partir d’aquí és molt més fàcil determinar quin espai té sentit. En el SC Trade Center pots conèixer les diferents opcions d’oficines, despatxos i espais de treball disponibles a Sant Cugat i Rubí i valorar quina s’adapta millor a la realitat de la teva empresa.
